Qaseh Fatihah

Standard

Alhamdulillah…tanggal 12 April 2008 lahirlah puteri yg ditunggu2.

Itupun selepas keluar masuk hospital hingga naik muak.  Dok sakit (contraction) main-main. Qaseh Fatihah berat 3.4 kg, panjang 50cm lahir tepat jam 2.57 petang selepas hampir 2 jam dalam labour room. Hubby ada sama…..rasa cam tak moh go through the experience again la. Dah tua…tenaga dah takde n tak larat la nak mene**n……hehe. Qaseh dilahirkan normal n sihat tanpa sebarang komplikasi. Bersyukur teramat kepada Yang Maha Kuasa. Hubby sebab dah lama tak pegang baby pun rasa cam takut2 je nak pegang n qamatkan Qaseh. ye la..dah 8 tahun tak ada anak kecik….nampaknye bermula lah berjaga malam ni…..tapi Qaseh tak banyak ragamnya. Sampai hari ni…….alhamdulillah dia baik je..bangun pun sebab nak susu ….meragam belum la lagi.

Kenapa Qaseh Fatihah?? la….dok  rancang nama lain…tapi bila keluar nama lain lak yg lekat.  Qaseh tu ayah dia yg berkenan sangat n Fatihah tu …nenek dia yg beri…maksud Fatihah tu adalah permulaan…(surah Al-Fatihah). Hubby lak dok melawak.

Hubby; Ha…kalau Fatihah..maknenye confirm la ada No 6.

Aku;  Apsal lak?

Hubby;  La….Fatihah tu kan maksudnye “permulaan”. Dah tu…mesti ada penamat..betul tak?

Aku;  Blurr jap…

Hubby:  Nama dah ada……No 6 kita letak Muhd Akhir mau?

Aku;  Tergezut jap….amboi-amboi kanda..sedapnye merancang.  Nak penamat la pengakhir la……banyak la.

Kanda je la mengandung kalu camtu. Tak kuasa aaaiikhh… hehe..hubby dok gelak.

Hari ni..Qaseh dah seminggu dilahirkan. Pusat dah luruh pada hari ke enam….rambut pun dah dicukur. Cam boy la dear! Aku…macam ni la…berpantang di rumah dengan di bantu bonda tersayang. Terima kasih Mak!!

Adam, Qaseh lahir sama tarikh ngan Adam la. Doakan dia pun berjaya macam Adam k.

Sebelum berundur diri…Ucapan tahniah buat,

1. Dear friend Nora yg dikurniakan si comel Dania….dah dapat princess buleh la tutup kedai ya Nora..hehe.

2.  Dear Arni dengan kehadiran baby boy yg comel sebagai penyeri.

n buat issabela n suami…semoga doa kalian berdua juga dimakbulkan Allah SWT. Doa kami juga sentiasa untuk kalian InsyaALLAH.

p/s: Life is GreAt!! Having a good job & Great Family. Wot else can i say except for ALHAMDULILLAH!!!

2

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s