Saman

Standard

Hari ni adalah hari yg sangat meletihkan badan dan otak. Training organised by Jabatan Perusahaan Industri, Kementerian Sumber Manusia punya banyak good info yang boleh digunapakai tetapi being there for whole day adalah sungguh-sungguh meletihkan.

Petang on the way balik kanda call bagitau dapat surat saman utk WNA.

Kesalahan: Melanggar Lampu Merah

Lokasi: Jalan KLIA ntah mana-mana

Kanda bukan main..mentang-mentangla most of the time keta tu saya yg pandu, dia terus nak blame saya pulak. Jap..jap….sabar, ni kena check dulu.

Kanda: Hang nye Nurses Nite bukan bulan 11 ke?

Saya: Bukan….tu bulan 7 la.

Kanda: Konvokesyen? Bulan brapa?

Saya: Bulan 11 kut…ops…bulan 10 la..

Emmmm…check punya check, ingat punya ingat akhirnya memori muncul. 19hb Nov  tu saya takde kat sepang. Jeng..jeng..jeng…..nasib baik ada blog sebagai bahan bukti. Masa tu seminggu outstation roadshow a.k.a jalan-jalan cari makan ke selatan. Ha…apa lagi kanda, jawap..jawap….sapa punya angkara kena saman ni kalau bukan kanda. Ha..ha……datang lah pening tu…kena bayar saman.

p/s: esok ada poco-poco. last week class dah belajar sampai pandai step 1-4. Esok sambung. Bersemangat nie….

Leave a Reply

