Rumah baru??

Standard

Semenjak 2-3 minggu ini, saya berkira-kira dan berfikir-fikir untuk mencari rumah baru. Bukan! Bukan  mencari rumah tempat hati digantung..tapi rumah baru buat blog saya.  Mas simanis dari unit IT daerah rezeki mengesyorkan wordpress atau blogspot antara yg senang dikendali oleh kebanyakan perempuan seperti saya. Tidak mahu saya pada yang remeh temeh kerana ilmu IT saya pun secupak belum tentu. Yang terbaik biarlah yg biasa-biasa saja dan tidak memeningkan kepala tentunya.

Dalam berkira-kira itu saya teringat yang saya pernah mewujudkan blogspot satu ketika dulu. Ya..pernah. lalu saya cuba dan hasilnya betul. Blogspot itu rupanya tempat saya melepaskan gelora dan gejolak hati ketika saya diduga dan dilanda kesedihan dulu-dulu. Membaca kembali tulisan yg saya tulis itu membuat saya malu sendiri selanjutnya saya bersyukur kerana dugaan itu telah saya harungi dengan baik. Akhirnya saya memutuskan untuk mencuba wordpress untuk blog terbaru saya. Untuk blogspot…saya fikir biarlah ia terus jadi blog yg menyimpan rasa hati saya tentunya. Sekiranya saya dilanda sedih, kacau gemilau dan dugaan nanti, saya tahu dirumah mana harus saya singgah dan luahkan semua. Sekurang-kurangan saya punya tempat bagi melampiaskan rasa hati saya bukan….

Bagi wordpress…..akan saya mulakan nanti selepas ilmu dari simanis noris dan mas dapat saya timba secukupnya. Rumah baru..haruslah lebih baik dari rumah yg lama sekurang-kurangnya. Walaupun tak punya perabut…sekurang-kurangnya saya mahu cat yg baru..atau mungkin gantungan foto buat penyeri ruang.

Blog ini nampaknya akan saya tinggalkan. Biarlah….saya perlu perubahan saya kira………

Leave a Reply

