Cemburu

Standard

Tadi, selepas waktu berbuka dan ketika kanda sedang bersolat..telefon bimbit kanda berbunyi. Lantas saya angkat dan setelah butang hijau ditekan saya memberi salam. Dihujung talian..terdengar sedikit suara tapi salam tidak bersambut. Salam diberi lagi..berkali-kali. Masih sama…..salam terus bersisa dan tidak berbalas. Talian dimatikan dan fikiran saya tiba-tiba dihimpit galau dan hati disuapi resah yang bertapuk-tapuk. Seusai kanda bersolat….

Saya:  Kanda, tadi phone berbunyi. Saya beri salam dan tiada jawapan dari hujung sana. (belum sempat kanda menjawab….)  Ha….ada orang call tak mau jawab ni mesti perempuan nie. (Seloroh saya dengan kalut yang kental)

Kanda membelek-belek telefon bimbitnya. Saya menunggu jawapan. Tiba-tiba kanda bersuara…

Kanda:  Hang pakai contact lense tak?

Saya: Mestilah

Kanda:  Yang baru kan??

Saya: Tentulah

Sambil menunjukkan monitor telefon.

Kanda:  Ni nombor siapa nie? Bukan nombor hang ke??

Saya sambil menjilat memerhati monitor telefon langsung mencetus senyum:  Adui….ialah….nombor saya rupanya. Malunya saya melangit tidak kepalang…!!! Baru saya teringat, sebentar tadi, si comel Qaseh sedang ralit bermain dgn telefon saya. Oleh kerana kanda adalah org terakhir yg saya hubungi tadi petang, Qaseh saya mungkin telah menekan sekali lagi panggilan ke nombor yang sama. Dan saya, tanpa usul periksa, kerana melayan cemburu….terus tidak melihat nombor yg tertera.

Kanda, tersipu-sipu senyum menyakat. Malu sungguh saya…..Jangan marah ya kanda. Cemburu itu tanda sayangkan…

dinner2

3 responses »

    • Selamat Berpuasa Dear!! Cemburu mesti ada. Tak banyak..sikit pun jadi aarr tapi langkah berjaga-jaga tue yg penting. Nasib tak baek….sudah kantoi la..hehe

Leave a Reply

