DiDUGA itu tanda Tuhan sayang…

Standard

Semalam, permata hati saya Nurul Izzah dan Anwar Shahir telah diduga. Pagi, masing-masing berebutkan bilik air kerana sakit perut. Seusai isi perut dikosongkan, keduanya muntah-muntah pula sehinggakan badan tiada lagi punya daya. Langsung saya dan kanda bawa ke klinik dan puasa mereka tidak diteruskan. Pulang ke tempat hati digantung, masing-masing sudah amat lemah dan masih kerap lagi ke bilik air sekaligus muntah-muntah. Kesihan…

Usai berbuka, permata hati saya Muhd Shahiq mengadu seram sejuk dan langsung ke bilik air juga. Kemudian kanda pula yg mengadu situasi yang sama..langsung semuanya jadi amat tidak berdaya…diselubungi selimut hinga ke pagi dengan tidur jadi tidak pulas sementelah menanti pagi kerana masih juga berulang ke bilik air. Masing-masing saya paksa minum air kosong dan makan sedikit buat mengalas perut dan muntah-muntah itu terus berlarutan. Itu dugaan Tuhan…kira saya.

Pagi ini, saat saya nukilkan dugaan Tuhan ini, saya panjangkan doa…jangan saya dan sikecil Qaseh pula diduga. Berilah kami kekuatan agar bisa kami gunakan tenaga ini bagi merawat kesemua permata hati dan terutama sekali kanda. Pagi ini juga, saya berkira-kira untuk ke daerah rezeki. meninggalkan kesemua kesayangan saya yg sakit dirumah adalah dugaan juga bagi saya. Tetapi, apakan daya sayakan, pagi ini juga dijadualkan ada Audit yang akan berlangsung dan kehadiran saya adalah harus. Bagaimana?  Biar saya uruskan yg itu dulu, usai nanti, saya mahu mohon pulang.

Itu saya kira adalah dugaan Tuhan yang masih kecil  berbanding dari dugaan Tuhan pada orang lain diluar sana.  Sekurang-kurangnya, kami diingatkan, lalu kami tanamkan dalam fikiran….dugaan yang diberi ini tanda Tuhan masih sayang. Tuhan masih merasa kewujudan kami ini sebagai hambanya.

Doa saya..semoga kesayangan saya disembuhkan Tuhan. InsyaALLAH!

image020

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s