Syawal hampir khatam…

Standard

Di waktu Syawal makin khatam ini, saya khabarkan beberapa hal yang kini tinggal jadi kenangan yang sedikit perih sekaligus membuat hati saya jadi sangat terkesan. Antaranya ialah…

Tok Chu -Semalam tanggal 18/10/09, Tok Chu telah pulang ke rahmatullah selepas sebulan sakit. Al-Fatihah buat Arwah dan semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Sememangnya semasa hayat, beliau adalah yg paling penyabar dan amat menyenangkan dan di kotak fikiran saya kenangan bersama arwah yang masih tersimpan hanyalah yang baik-baik saja.

Qaseh Fatihah – Menjadi warga Hospital Putrajaya beberapa hari kerana masaalah jangkitan paru-paru.  Saya sangat bimbang..sikecil saya kelihatan sangat tidak bermaya langsung saya kuatkan semangat dan campakkan jauh-jauh perasaan kasihan disaat dia diperlakukan bagaimanpun oleh doktor dan jururawat yang ingin memulihkannya. Yang saya pentingkan qaseh saya segera pulih. Saya sebetulnya bukanlah seseorang yang selalu diberi cubaan dan dugaan oleh Tuhan.   Saya sangat takut dengan ujian yang saya khuatir tidak akan mampu untuk saya harungi. Dan seusai dugaan, segera saya panjatkan syukur kerana dengannya saya yakin setiap kali diduga itu adalah  tanda Tuhan sayang.

Rumah terbuka – Dalam perjalanan menghantar Sabrina saya pulang ke daerah ilmunya, saya singgah di USJ memenuhi jemputan Dato’ Othman dan Datin yang disampaikan oleh Puan Rohana. Disana, hati saya kembali terurai-urai kerana seperti yang saya sedia mafhum…layanan mereka kepada semua orang adalah sama walau mereka ini tergolong dikalangan yang ada-ada. Puan Rohana yang saya kenal adalah isteri kedua Dato’ dan dia sangat bahagia beruntung menjadi sebahagian dari mereka ini yang tidak langsung mengwujudkan jurang perbezaan. Menjadi isteri kedua pun, merisik dan meminang dibuat dan datang sendiri dari Datin. Kini walau bermadu, hubungan keduanya sangat akrab bagai adik-beradik. Saya tumpang bahagia.

3 responses »

    • Qaseh kena jangkitan paru-paru. Before, dah demam, selsema n batuk. Tak sangka makin worst. Clinic rujuk ke hospital, sampai sana bila xray ada kuman dalam paru2 dia. Duduk ward sampai sihat..alhamdulillah.

  1. alhamdulillah qaseh dah sehat..
    nurul kt cni bru jer start 1st sem tok 3rd year..
    doakn nurul..
    rse cam dh x sabar nk blk mesia jer..
    lg2 ble dpt webcam ngn sume org time raya ari tu..
    homesick!!!
    hehe..
    k kim salam sumer..

Leave a Reply

