Cari Jaguh

Standard

Hari Sabtu lepas, kanda ke daerah rezeki dan saya mengalas tanggungjawab membawa bujang-bujang saya mencuba nasib di Kg Pandan. Dari persaingan berjumlah 140 orang, Angah hanya sempat berada di pusingan pertama. Anwar Shahir saya yang badannya kurus melidi, kurang selera makan dan hanya berselera sekiranya makan di kedai akhirnya berjaya maju menerobos masuk menjadi 32 yang terpilih. Keluar dari pintu dengan membawa bulu tangkis berwarna hijau menandakan dia terpilih membuatkan saya sedikit terperanjat dan hati saya berdecap-decap kagum.

Hari Ahad, satu hari lagi yang membuatkan kami menahan debar. Setengah hari menanti diluar tanpa dapat melihat apa yg berlaku didalam gelanggang dengan pintu yang tertutup rapat sememangnya membuatkan dada kian tersendat. Saat keluarga dipanggil untuk mengumumkan 16 terbaik yang dipilih dari 32 pemain dan nama bujang saya disebut menjadikan kami tertegun dan kian kagum. Nah…Usaha + Doa + Nasib yg baik memberi makna kan…..lantas saya tasbihkan rasa syukur.

9/1/2010 nanti pemilihan terakhir untuk menjadi lapan terbaik akan dilakukan. Kerana sebab itu, agenda khatan bujang saya yang sepatutnya dijalankan pada hari Isnin terpaksa ditangguhkan ke tahun hadapan bagi memberi jalan dia menjalankan latihan intensif sebagai persediaan nanti.

Apa-apapun….saya mendoakan yang terbaik. Tidak berhasil menjadi 8 yang terbaik pun tak mengapa. Yg penting, mendapat ruang menambah pengalaman untuk menempuh peluang-peluang yang akan mendatang.

Jika terpilih menjadi 8 terbaik, moga nanti ia jadi pembuka jalan kepada bujang saya untuk mencapai tahap yang lebih tinggi dalam sukan kegemarannya.

Untuk bujang yang satu lagi, terima kasih di atas sokongan padu yang Angah berikan pada shahir ya….

One response »

Leave a Reply

