Rawatan Wajah

Standard

Pagi ini jadual saya bermula jam 7.30 pagi menghantar Shahir ke latihan badminton di Bangi. Rancangan saya selepas itu ialah minum pagi di Teras Jernang  dan kemudian balik ke rumah menyelesaikan kain-baju yg sudah seminggu tak berbasuh. Setiap hari hujan petang…..macamana nak basuh baju. Tak berangkat dan jawabnya akan lencun semua. Memang Sabtu adalah hari membasuh sedunia untuk saya….hehe

Usai menurunkan Shahir, terus cari minum pagi. Kedai makan ini saya lupa namanya dan seperti selalu-selalu pelanggannya ramai betul. Mungkin kerana rotinya yg lembut dan mungkin kerana nasi lemak bungkus kecilnya yg comei dan boleh tahan. Mungkin juga kerana harga makanannya yg masih murah barangkali.

Oleh kerana proses menunggu yg sedikit lambat, saya ubah rancangan. Mahu pusing-pusing saja di Bangi bersama Izzah & Qaseh saya dan cuba-cuba cari pusat rawatan wajah. Pusing punya pusing..masih banyak kedai yg belum dibuka..langsung saya susur kedai-kedai berhampiran Warta Bangi. Terpandangkan Seri Aida Cosmetic & Beauty terus saya singgah.

Sudah lama benar rasanya saya tidak merawat wajah. Saya ini beginilah…perempuan malas yang tidak perihatin kepada diri agaknya. Cuma sejak kebelakangan ini..selepas melihat betapa comotnya muka saya tidak berjaga..baru timbul kerajinan dan semangat mahu melawa..huhu. Sempat ke agaknya?

Tiba-tiba teringat saya kepada kawan lama saya ISMA di GPS. Kawan saya ini arif benar tentang penjagaan wajah & diri…sesuai sekali kalau punya pusat kecantikkan sediri. Kalau ada dia….tentu boleh jadi penasihat terbaik saya dan tidaklah muka saya teruk tak berjaga begini sudahnya. Geleng kepala dia melihatkan kemalasan saya agaknya.

Jadi hari ini saya telah berjaya menjalani rawatan wajah. Diamond Facial untuk membuang sel mati yg banyak di wajah saya ini. Bestnye…..rasa bersih sikit muka. Izzah & Qaseh terkebil-kebil memandang saya menjalani rawatan. Pelik + curious barangkali.

Bahagia sekali-sekala dapat peluang memanjakan diri. Nanti saya akan datang lagi…InsyaALLAH.

Kanda……jom gi SPA. Kalau tak mahu pun takpe……tapi sponsor lah..boleh?? Pleeaaseeee……..

 

3 responses »

Leave a Reply

