Kek Butter

Standard

Itu dia…kerana tahap kemalasan saya adalah sangat tinggi..saya telah dicabar membuat kek yg paling senang. Mampu kah saya agaknye…jeng..jeng..jeng.

08/09/10 – Mdm A hantar resepi melalui sms.

11/09/10 – Hari raya..kunun nk buat tapi hampeh.

20/9/10 – Hari mula kerja selepas raya..Mdm A & kengkawan yg tahu saya dok ngendeng resepi asyik tanya dah buat ke belum….hampeh juga.

24/9/10 – Sambutan Raya di daerah rezeki..kunun-kunun nk buat …..hampeh lagi

08/10/10 – Selepas hampir satu bulan…Mdm A tanya. Malunye….malas punya pasal..kek butter haram tak nampak-nampak.

11/10/10 – Pepagi Mdm A dah hulur butter Golden Churn (butter mahal lak tu) sambil disulami pesan…..

“Nah I kasi butter. Jgn cari alasan lagi. U mesti buat tau. Kalau tak..esok I bawak gula icing pulak kasi u”. Addooyaii..malunye…

Jadi pada petang 11/10/10…saya telah bersiap sedia bersilat di dapur menyahut cabaran dan berjaya menepis kemalasan yg bermaharajalela dan hasilnya…….

Taaraaaaa……..KEK BUTTER sudap siap!! Rasa? Itu belakang kira…yg penting cabaran telah disahut. Berjaya!!!

p/s: Senang tahap gaban kek nie rupanya….malu betul tak buat2 sampai dah sebulan.

Leave a Reply

