Kenapa ke gym tiba-tiba?

Standard

Kenapa tiba-tiba semangat berkobar-kobar ke gym agaknya?

Kenapa baru sekarang? Dulu tu…kurus sangat ke?

Tak juga…..tapi dulu..baju semua boleh pakai lagi….tapi la ni?

Ini semua gara-gara baju raya aidiladha aidilfitri yang lambat ditempah. Tempah pula tak ukur badan dan beri saiz baju terpilih yang sedap dipakai kepada puan tukang jahit.

Minggu lepas….baju siap. Sampai rumah sesi mencuba….macam susah je baju nak melurut dari perut ke bawah. Puas ditarik-tarik. Huwaaaa……macam sarung nangka. Baju ketat di perut dan punggung pinggul. Macamana ni? Kenduri kawen Mas Elyna seminggu je lagi. Hasrat bergaya dengan baju baru nampaknya harus dicampak jauh-jauh.

Pagi ni….baju kurung lama yang dipakai pun dah sah-sah dipakai macam sarung nangka. Yang tak tahan tu…mak buyung sempat menyakat…tanya nak pinjam baju ngandung dia ker sambil usap-usap perut…tertekan sungguh.

Tengahari..saya panjat timbang yang memang tersedia di lobi. Addduuss…..2-3 kali saya turun naik dan 2-3 kali juga saya periksa kut ada kerosakkan pada timbang. Hari-hari sebelum 66kg…..hari ini..68kg. Tak berkedip mata memandang jarum timbang. Betul ke sabotaj nie???

Pergi gym sudah..kenapa masih tak turun berat badan ni malahan naik 2 kg pulak??? Macam tak percaya pun ada. Perut pulak semakin buncit. Bukan dah seminggu dok sit up ke? Tensen…..tensen.

Akhirnya hari ini saya lalui dengan stress dan tekanan yang panjang.

Saya akur…baru seminggu bersenam..manakan buleh kurus kan. Tapi kenapa naik 2kg? Kenapa…….?

Huuwwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaa!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s