Lega

Standard

Ke Shah Alam..menghadirkan diri ke kenduri kahwin yang tidak dijemput dengan alasan sangat mahu tahu tentang khabar Abg Zam.

Abg Zam kelihatan sangat terperanjat melihat kami. Dari jauh nama saya sudah dilaungnya. Fikirkan sudah tidak lagi mengenali malah nama kanda juga dia masih ingat. Alhamdulillah…dia kelihatannya sihat sahaja. Gembira juga kerana berkesempatan bertemu dan meleraikan rindu dengan  sahabat-sahabat  lama.

Abg Zam berada di tahap 3 kanser usus. Masih sering merawat diri dengan kimo. Yang mengagumkan,  dia masih juga seperti dulu-dulu.

Lucunya…kecohnya…mesranya…tiada sedikitpun yang berubah. Tetap juga bersikap positif. Itulah dia Abg Zam yang saya dan orang lain kenal. Senantiasa ceria dan menghiburkan. Malah sikap itulah yang telah membantunya melawan rasa sakit. Melupakan dia pada sengsara langsung mennyahkan rasa bimbang dan resah yang menyapa sekali-sekala. Katanya…kerana selalu merasakan dirinya sihat…sering saja dia lupa tentang dirinya yang tidak lagi berapa sihat.

Saya panjatkan doa agar Abg Zam terus bersikap positif dan diberikan kekuatan oleh Allah SWT. Moga saja…disembuhkan langsung diberi kesihatan yang baik dan menjalani hidup seperti orang lain.

Saya mendoakan yang baik-baik juga buat kita semua. Agar terus sihat dan dijauhi sebarang penyakit yang memudaratkan..InsyaALLAH.

There is always hope.
You just need to hang on.
Even if you have one finger left on the edge of a cliff.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s