Mengadu

Standard

Si kecil Qaseh dah pandai mengadu.

Qaseh:  Aaayah…cemalam kann…adik nak nenen…..ibu tido…ibu marah..putui adik camnieee..(sambil tangan kanan pukul tangan kiri). Adik nannish (nangis)…

Ayah:  Iye ke..? Ala..ibu bukan pukul kuat-kuatkan?

Qaseh: Ya..ayah..camnie...tuat-tuat..(sambil tangan kanan pukul tangan kiri sedikit kuat dari tadi).

Kanda kerling pada saya. Dalam hati..pandai dah mengadu budak kecik ni.

Telefon mak…..bagitahu kerenah qaseh saya yang sudah pandai mengadu.

Mak: Haaa memanglah…dia mengadu dengan aku dan abah ko tengahari tadi. Kenapa ko tido tak bagi dia susu dulu? Budak tu mintak susu…ko pukul pulak.

Saya: Bukan mak…dia nak susu badan,saya buat-buat tidur. Asyik merengek-rengek saya marahkan sambil pukul tangan dia. (Qaseh dlm proses pemberhentian susu badan 2-3 bulan ini)

Mak:   Oooo……

Amboi…..dah pandai mengadu rupanya. Siap dengan jalan cerita.

Nampaknya saya harus ambil langkah berjaga-jaga selepas ini…..hehe

Leave a Reply

