Kalut

Standard

Petang waktu usai kerja..mahu segera menapak pulang. Sambil mengemas meja, telefon bimbit riuh berdering. Kanda di talian.

Kanda: pot pet…pot pet…

Saya: pot pet..pot pet sambil angguk-angguk kepala

Tangan sebuk mengemas meja dan apa yang patut. Eeehh..mana telefon bimbit? getus hati saya.

Sambil kanda masih di talian sana pot..pet..pot ..pet….saya jenguk kawan sepejabat.

K.Ina! Nampak mana handphone saya tak? tanya saya.

K.ina: Tu…..(sambil muncungkan mulut)..kat telinga tengah pegang tu aper??

La….haa..aarr. Ada ditelinga rupanya. Kanda masih lagi sedang po pet pot pet dihujung sana.

Pecah tawa…..

Inilah hasilnya kalau buat banyak benda dalam satu masa…..

KALUT…

Leave a Reply

