Berbasa-basi sebelum tidur

Standard

Kanda: 3hb Shahir ada tournament kat Seremban. Boleh cuti?

Saya: ala….ada convo. Semua staff wajib hadir.

Kanda: Kalau menang, 4hb kena lawan lagi. Hang cuti boleh?

Belum sempat saya jawab…

Kanda: Ehh..4hb bukan hang nye birthday ke?

Saya senyum meleret…..

Kanda: Hang nak hadiah aper? tanya kanda sambil kerling.

Saya: Kalau boleh tak nak hadiah. Nak kanda bercuti je. Macam dulu-dulu….kita jalan2 berdua je….seharian. Boleh?

Kanda: eerrrm….susah tu. Baru je cuti untuk Shahir. Xpe…abang bawa hang gi jalan2 mana je hang nak pegi…tapi dgn anak2 la..hari Sabtu..OK?

Saya: Dgn anak2? Ok lah……(cam tak tak puas-hati).

Kanda, kalau baca blog saya ni…saya nak bagitau. Oleh kerana kanda nak bawa jalan2 dgn anak2..saya orait je. Tapi disebabkan berjalan berdua tidak dapat dipenuhi…saya mahu hadiah lah.

Hadiah aper???  eerrmm…sesuatu yg selalu saya sebut. Saya mahu…

Kamus. Kamus yang penuh dgn bahasa melayu yang mampan. Mahu belajar menggunakan bahasa ibunda yang membuai-buai.

Kanda belikan tau…….

p/s: Bukan tak boleh beli sendiri. Tapi sengaja nak mengada-ngada….hehe

Leave a Reply

