Nak Pergi Sekolah

Standard

Qaseh Fatihah,

Awak nie, tiap-tiap malam bila ibu hantar kakak ke kelas tuisyen..awak selalu melalak dalam kereta.

Nak pegi sekolah…! Nak pegi sekolah….!

Macam dah besar sangat. Awak tu kecik lagi ok. Tak payah nak beria-ria nak ke sekolah. Elok duduk rumah temankan ibu.

Esok-esok..bila awak dah besar dan boleh pegi sekolah, awak malas….cari alasan nak ponteng…ibu tak bagi peluang. Mesti ibu hadiahkan awak rotan. Mahu?

Sampai di rumah..baru ibu teringat yang ada hadiah untuk awak. Saat ibu keluarkan dari beg..serta merta awak diam. Dengan senyum meleret pantas awak ambil dari tangan ibu dan mula mencuba. Awak suka kan? Bukan main ceria awak lepas dapat baju baru ye.

Cepat..ucap terima kasih bebanyak kat Auntie Imlah.

Ibu pun dah tak tahan tengok awak asyik nak pakai baju polka dot n belang-belang pemberian cik sha tue. Tak sempat kering..asal nampak je nak pakai…huhu

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s