kenapa hanya dalam lingkaran hidup sendiri?

Standard

Bercakap tentang blog..ada yang bertanya kenapa sering saya menulis tentang perkara-perkara yang terjadi hanya dilingkaran hidup saya. Tentang anak-anak, kanda, mak, abah, kesayangan-kesayangan saya dan kadangkala menyentuh sedikit tentang daerah rezeki. Hanya itu….

Kata orang, sekiranya mahu blog kepunyaan kita ada follower dan diminati ramai..masukkanlah isu-isu semasa yang sedang hot aka panas tika itu.

Entahlah…..saya tidak mengharapkan apa-apa mungkin. Maksud saya, blog ini adalah berkenaan warna & corak hidup saya..jadi terpulang saya kan. Tidak perlu ada peminat dan cukup ianya jadi memori yang boleh saya bilas sekali-sekala.

Sekiranya ada tetamu yang menjenguk…saya cukup rasa gembira. Sekurang-kurangnya tetamu itu mahu juga menjenguk ke dalam ruang kehidupan saya. Terima kasih….!

Berkenaan isu semasa…ia memang banyak sebenarnya tetapi saya mencuba seboleh daya utk tidak berbicara tentangnya disini. Kenapa? Kerana saya tidak mahu isu-isu tersebut yg biasanya memberi kesan dalam hati saya akan nanti mengembalikan ingatan dan mampu menyedihkan saya di kemudian hari.

Saya mahu nanti….bila saya bilas kenangan-kenangan yg pernah muncul dalam hidup saya tika membaca blog ini..saya boleh senyum dan terus senyum.

Saya ini jenis manusia yang saya kira…selalu menolak cerita sedih dlm hidup. Jika ditanya apa antara cerita sedih atau perkara sedih yg pernah saya lalui dulu..cukup sukar mahu saya kutip kecuali tentang kematian kucing-kucing saya dan sedikit perkara yg mengusik sabar hingga saya tanpa lengah menukilkannya terus di blog ini. Ada sedikit…amat sedikit.

Saya mahu memikirkan hanya kepada perkara-perkara  yang mengembirakan. Bukan..bukan saya menolak berpijak di bumi nyata.

Saya hanya mahu menjadi manusia yang positif selalu barangkali.

Untuk yang kadangkala menjenguk blog ini..terima kasih untuk masa anda. Kunjungan anda seolah-olah meletakkan saya hampir di hati anda…

Terima kasih.

Leave a Reply

