Salah orang…malunye…

Standard

Tadi petang rasa letih sangat. Di Bangi kanda masuk kedai sukan bawa Qaseh…saya ambil kesempatan ngorok aka tidur sebentar dalam kereta yang diparkir betul2 depan kedai. Tetiba telefon kanda berbunyi. Terpinga-pinga langsung saya berlari anak masuk ke kedai sukan.

Saat pintu dikuak..terlihat ramainya orang. Segera saya cari kanda dari celah-celah rak. Hah..tu pun…dah nampak baju warna kuning..sambil tangan sibuk ngambil tabung shuttle cock dari rak paling atas.

Sepantas kilat saya sergah….

Kanda! nah…maizan call. Urgent agaknya. Qaseh mana? Sambil mata saya meliar melihat sekeliling tanpa langsung memandang kanda.

Aiikh…seminit..dua minit..tiga minit..sapaan saya tak berjawap. telefon di tangan pun dibiar tanpa disambut. dalam hati mula nak berangin..segera saya pandang mendongak dengan perasaan sedikit kacau. mana tidaknya. Tidur saya diganggu tau…..

Saat saya dongak….

Adoooyaiiii…..sapa pulak lelaki nie?  Salah orang lah pulak. malunyeeeerrr. rasa macam nk masukkan muka dalam bakul sampah kat ceruk kedai tu..tak pun mahu cari plastik sampah hitam dan segera masukkan seluruh kepala. Lelaki itu senyum…menyengih…menahan gelak barangkali.

Soorii bang. Saya salah orang…..kata saya sambil suara tertinggal dibawa angin kerana segera laju menerpa mencari pintu keluar.

Aarrggghh..malunya. Kereta pula di depan kedai. Dek bimbang terserempak lelaki tadi….saya tundukkan kepala dalam kereta sehingga kanda sampai.

Malu….malu….

Leave a Reply

