Cerita Korea…

Standard

Saya sejak akhir-akhir ini sering melayan cerita korea. Bukan apa….suka sekali membaca subtitle bahasa inggeris kat bawah tue. Dalam masa yang sama dapat juga memperbaiki mana yang patut.

Semalam, baru je tukar channel….pelakun dalam tv pun baru je sebut  sepatah dua kata..tetiba…sikecik Qaseh jerit….

Annyeong haseyo.!!! (Ejaan sebenar) maknanya…“selamat, baik pagi, siang, ataupun malam”,

Sebutannya jelas macam dalam tv. Terkejut badak saya dibuatnye. Maka berpandang-pandanganlah saya dengan Nurul Izzah akibat tergezut. Saya minta ulang. Disebutnya lagi dan dah macam orang korea pulak.

Nasib baik kanda tiada di rumah. Kalau tidak tentu membebel dia. Gara-gara  sering nonton cerita korea lah ni. Ajar budak kecik nie bahasa arab lagi berfaedah..ye tak?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s