Ayang’s Story

Standard

Hati sangat tersentuh dan terkesan dengan kisah ini yang disiarkan di TV3  dalam rancangan Bersamamu.

Besar sungguh dugaan yang ditanggung keluarga ini. Penderitaan Ayang dan mereka yang hampir dengannya berbahasa melalui wajah. Hanya kesabaran, kasih sayang dan semangat untuk terus melalui melalui hari-hari yang sengsara itu cukup mengewap rasa kagum dalam hati saya. Kerdil sungguh saya ini. Jauh sekali untuk punya kesabaran yg sebegitu saya kira…..

Banyak yang ingin saya luahkan tetapi dada ini seakan tersendat menahan gelora sedih yang amat. Akhirnya Ayang pergi membawa derita. Ayang anak yang baik…derita didunia yang dilalui tentu saja bisa menempatkannya di ruang paling baik di akhirat nanti. Sifatnya yang senantiasa mahukan ibunya selalu berada disisinya meruntun hati saya.

Semoga rohnya dicucuri rahmat…Alfatihah.

Buat keluarga Ayang….bersabarlah. Hidup sekeluarga yang sering diasak jajaran pedih….sudah cukup menginsafkan saya dan lain-lainnya. Besar sungguh dugaan yang telah ditempuh…

Link http://veryberrymerry.blogspot.com/2011/04/ayangs-story.html

Leave a Reply

