Qaseh…L’amour du chocolat

Standard

Usai menghantar Izzah ke tuition..Qaseh rayu singgah ke kedai. Kali ini chocolat bukan pilihan sebab di rumah sudah ada chocolat sedap pemberian teman dari daerah rezeki.

Chocolat sedap yang berada dalam kotak Maulin Rouge yang sangat cantik. Chocolat sedap yang datang nun jauh dari Kota Cinta. Chocolat sedap yang tak sampai hati untuk dimakan kerana terlalu comel & sweet.

Selepas diambil foto…dan dijamah sedikit oleh saya dan Qaseh..segera saya simpan baik-baik dalam peti sejuk. Melihat pada tarikh expired tahun 2012..saya berkira-kira untuk menyimpannya agar dapat dirasai seorang sedikit terutama anak-anak yang jauh nun di kuala. Sedap sama dirasa kan……

Berbalik pada cerita Qaseh…saya minta dia turun ke kedai beli sendiri apa yang dia mahu. Sudah pandai menyebut Vitagen..jadi saya tiada bimbang. Berani pula bersendirian..dari jauh sudah disebut..

Vitagen satu..Vitagen satu…

Terkedek kedek berjalan dengan hanya shirt pink dan pampers tanpa seluar. Comel betul. Saya hanya memerhati dari dalam kereta yang diparkir betul2 di depan kedai.

Pandai anak ibu.

Berjaya terkedek-kedek balik ke kereta dengan satu Vitagen di tangan. Dek kerana hanya berpampers dan kelihatan sangat comel…banyak mata yang memerhatikan Qaseh berjalan sambil bibir melirik senyum.

Leave a Reply

