Shahir & Badminton

Standard

Game di Balakong

Kalah dan dapat no 4. Tiada hadiah namun saya sangat bangga dengan Shahir saya. Ceritanya….

Pagi, 4 team double berlawan untuk masuk ke final. Ntah apa silapnya..Shahir pepagi lagi sudah mengadu senak perut. Sewaktu game bermula dan score 15 sama, dia kelihatan sudah memegang perut dan pukulan seolah tidak berdaya dengan memberi 2 mata percuma kepada lawan. Pengadil memberhentikan perlawanan dan Shahir diberi bantuan langsung dibawa keluar gelanggang. Katanya…perut sakit dan tiada daya. Pandangan segera bertukar gelap sewaktu mahu mengambil bola. Teman bergu puas memujuk perlawanan di teruskan tetapi hampa lalu membawa diri di hujung gelanggang…menangis.

Dek kerana ralat tidak berpeluang ke final..beriya-iya Shahir ingin berusaha bermain untuk mendapatkan tempat ke tiga. Walau sudah tiba di rumah..dipaksanya saya pergi semula. Katanya….dia mahu kalah dengan bermain..dan bukan kalah menyerah kerana sakit. Semangatnya tinggi….mungkin juga dihimpit rasa bersalah pada teman bergu. Kereta saya pecut agar cepat sampai dan tidak terlepas masa permainan.

Permainan berlangsung sangat bagus dan cantik. Semangat juangnya tinggi dan emosi sangat terkawal walau hati saya sedikit di garu resah..bimbang sakitnya berulang. Permainan berakhir dengan kekalahan di pihak Shahir dengan point 21 – 17 dan 21 – 18. Kekalahan yang berbaloi kerana pertemuan bergu yang sama hebat.

Dalam kereta sewaktu dalam perjalanan pulang…

Shahir  :  Ibu, Shahir kalah. Ibu menyesal tak terpaksa buang masa dan hantar Shahir laju-laju tadi?

Saya  : Tiada rasa sesal langsung. Ibu bangga kerana Shahir bermain dengan sangat bagus dan kalah dengan maruah. Ianya berbaloi.

Shahir pandang saya dan kemudian membuang pandang dengan senyum yang puas.

Game di Puchong.

Shahir saya berjaya ke Final dan kalah dengan team dari Indonesia. Dia puas berjaya ke final. Kegagalan lalu berjaya di tebus walaupun hanya mendapat tempat ke 2. Hadiah reket beserta beg dan angpau dibawa pulang dengan senyum meleret.

Tahniah sayang…..!

Leave a Reply

