Kalut…..tambah kilo..tenseeennn

Standard

Hari pertama mula kerja….malaaaassnya. Sebuk mengemas & ampai baju..baru perasan yang jam telah pun menunjukkan jam 7.40 pagi. Cepat-cepat angkat Qaseh dan pecut ke rumah mak.

Mak: Oii..cepat hari ni….

Saya: Dah lambat lah mak! sambil berlari keluar.

Di luar…mata saya terpandang pada kereta jiran sebelah rumah mak. Aiikhh..apsal kereta ni tak keluar pi kerja lagi? Selalunya…akan keluar awal dari saya. Eerrrmmm..sambil pandu laju..otak ligat berfikir…mata memandang jam tangan. Lagi 10 min mahu ke jam 8.00 pagi…adoyaiii..lewatlah hari ni.

Tiba-tiba…..saya teringat. Eehh..hari ni tak puasa. Masuk kerja kan jam 8.30 pagi..bukan jam 8.00. Laa…apahal lah yg saya terkocoh2 nak cepat nie..

Apa lah saya ni..Kalut sungguh..

Pagi tadi juga…saya cuba sarungkan baju raya yg dipakai pada hari raya beberapa hari lepas. Tengok cermin…betul2 macam sarung nangka. Aiikkhh…3-4 hari lepas masih muat..ni kenapa lak ketat sangat.

Sampai opis…naik penimbang..haaaaa tu dia….jarum laju je pegi ke angka 6.7 kilo.

29 hari puasa…dapat turun 2 kilo.

7 hari beraya….naik pulak 3 kilo.

Arrrggghhh tolooooonnggggg….!!!

Leave a Reply

