Duit Raya

Standard

Semalam,

Mak kata, ada orang datang berziarah dan hulur duit raya pada Qaseh Fatihah tapi dia tak mau. Semua orang pun hairan. Tanya dia kenapa. Dia jawab…

Adik tak nak. Duit raya adik dah banyak kat umah Ibu…

Saya tanya dia…

Saya  :  Kenapa orang kasi duit raya, adik tak nak ambik?

Qaseh  :  Tak moh. Duit raya dah ada banyak la kat umah Ibu.

Saya  :  Lain kali..bila orang kasi..adik ambik je tau. Kalau adik tak moh..kasi Ibu…

Qaseh :  Laa….kan duit raya adik ada banyak. Ibu ambik je la duit raya adik tu sumer!!

Aiikkk… macam tu pun boleh??

Hari ni,

Mak on the way ke rumah Azhar di Sentul bawa Qaseh dan saya pesan melalui corong telefon…

Saya  :  Qaseh nak pi raya ye??

Qaseh  :  Haa..aarr

Saya  :  Nanti kalau ada orang bagi duit raya…adik ambik tau.

Qaseh  : OK! Kasi Ibu kan??

Saya  :  Yaa….pandai anak ibu!!!! 

hehe….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s