Roti Canai & Teh Tarik

Standard

Semenjak balik dari Bandung, asyik membelasah roti canai setiap pagi breakfast. Maknanya hampir dua minggu dan kesannya adalah……aarrgghhh..berat sudah naik lagi  1 kilo. Pengsan!

Kalau bukan kerana teguran dari teman dari daerah rezeki tempohari..entahlah. Nasib baik teguran itu memberi kesan juga lantas tergerak hati untuk naik atas timbang. Tu dia…69 kilo. Sapa nak jawab tu??

Minggu ni sudah berjanji pada diri sendiri untuk kata TIDAK pada roti canai. Bulan June ada majlis besar sambut menantu. Kakak pengantin nak lah juga melawa ye tak? Tak mahu lah jumpa kawan dgn ayat2 yg menyakitkan telinga macam….Ehhh..sihat nampak?? You put on weight ye?? Tak moh..tak moh.

Bukan bakal pengantin je sedang berusaha utk kurus k. Bakal kakak ipar pengantin pun sama. Usaha..usaha…caiyok..caiyok…

ImageImage

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s