Becok

Standard

Qaseh akan menginjak ke umur 4 tahun beberapa hari lagi. Mulutnya memang becok sungguh. Tutur katanya jelas dan lancar…macam mak nenek.

Pantang di tanya..semua dia nak cerita. Habis lah pecah rahsia rumahtangga kalau gini..hehe

Minggu lepas begitulah…..mak bawa Qaseh singgah daerah rezeki, bertemu kawan-kawan saya…ditanya itu ini….habis semua diceritakan. Pot…pet..pot..pet hingga cerita tentang kanda pergi berurut kaki juga dikhabarkan.

Dalam kereta…saya nasihat…

Qaseh, lain kali kalau kawan ibu tanya..awak jgn cerita banyak-banyak. Awak senyum je tau.

Ibu, orang tanyakan?? Kenalah jawab. Issyyhh..ibu ni…..!!!

Saya geleng. Mak pun geleng.

Sampai ke destinasi, waktu duduk dikelilingi ramai orang…bahu saya dicuit….

Ibu! Ibu nak adik diam kan?? Cepat beli mcm baby tu. Mulut dimuncungkan ke arah bayi kecil yg sedang asyik menyoyot puting. 

Qaseh nak buat apa? tanya saya.

Ye lah. Ibu belilah. Nanti adik buat macam ni (sambil masuk ibu jari dalam mulut dan mulut menyoyot juga)…adik tak cakap banyak-banyak la.

Hehe..saya gelak. Qaseh..qaseh..macam-macam awak nie.

Image

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s