Hari Ibu

Standard

Jam dah hampir ke angka 12. Hari ni adalah hari yg busy sbb pagi bawa mak beli barang untuk majlis perkahwinan adik bongsu di Nilai 3. Dari satu kedai ke satu kedai akhirnya dapat juga yg berkenan di mata. Masa nak membayar…orang sebelah mak bertanya. “Bila majlisnya?” Mak jawab….“ooo….lagi sebulan….”. Dgn nada terkejut..orang sebelah mak sambung..“sebulan?? Saya ni lagi 7 bulan dah mula mencari”. Ye la…. kami stay di Sepang. Nak ke Nilai 3 hanya perlukan 15 min je. Orang sebelah mak tu datang dari jauh…..bukan boleh datang selalu. Itu yg apapun semua beli awal….kata saya dalam hati.

Oh ya..hari ni Hari Ibu. Tengahari tadi ke Mc Donald..beli Happy Meal dapat percuma Value Meal utk Ibu. Yeaayy…..berbaloi. Petang hantar Along balik ke daerah ilmu. Sewaktu kereta mahu beransur pulang…dibisik ke telinga. “Ibu, pulang nanti jgn lupa baca blog Along tau!”. Saya angguk sambil minta dia jaga diri dan belajar baik-baik. Tiba di tempat hati digantung, segera link ke blog Along.

Terima kasih sayang. Love u much! Rasa macam nak peluk along kuat-kuat je malam nie. Sleep tight darling….

Baru sekejap tadi kanda teringat yg dia belum blanja saya untuk hari ibu lagi. Dah hampir tengah malam…..tanya nak makan mana? As usual..saya terus ajak pekena teh tarik + tosai. Kanda tanya…..ok ke? Blanja ni je. Postpone esok la…pi makan best skit. Jawab saya….Alahai kanda….cukuplah ni. Makan mana pun saya tak kisah. Asal dapat makan bersama anak-anak dan paling penting kanda. Walau terpaksa makan di tempat yg biasa saya makan dgn rakan-rakan pun…tetap tak sama tika bersama kanda tau.

Terima kasih kanda..terima kasih Along n terima kasih kpd anak2 yg lain untuk wish! Sayang semua!!!

Leave a Reply

