Longchamp le pliage

Standard

Saya punya beg Longchamp hadiah dari seorang teman baik dibeli sewaktu berkesempatan berjalan-jalan ke negara orang putih beberapa bulan lalu. Longchamp…dulunya yg begitu asing….tidak saya ketahui apa dia walaupun ada saya lihat di daerah rezeki sudah ada yg punya tetapi hanya boleh bilang dgn jari. Beg yg simple tetapi mahal juga…terima kasih tidak terhingga kepada teman yg menghadiahkan.

Teruja. Adik ipar baru pun punya satu….hadiah dari bondanya yg pergi makan angin baru-baru ni. Kawan baik mak pun punya satu…sempat juga mak cik tu jeling dan belek-belek yg saya punya…terus sebut…ORI ni. mana dapat? Saya senyum….hati kembang setaman sambil sebut..kawan baik beri. Dgn kanda pun berkali-kali saya cerita..tentang rasa gembira dihadiahi Longchamp.

Hari ni seharian saya sekeluarga ke Ipoh hadir walimatul urus sepupu kanda. Nah..di sini ada insiden yg saya rasa lucu mahu saya kongsi sama.

Waktu tiba, mata meliar mencari Pak lang n Mak lang saya aka parent pengantin. Dah nampak tetapi mata saya tertancap pada beg yg sedang tersangkut di lengan Mak lang ….eehh..ehh…mcm beg saya…warna saja ada beza. Sewaktu bersalaman….saya terkejut bila kanda sapa…

Eh Mak Lang….cantik beg Longjack!

Saya terkedu. Mak lang terkedu. Kanda senyum sempoi sebab blur…..

Memang kanda bluuurrr..sebab bila saya tanya balik….apa kanda sebut..dia kata dia sebut Longchamp.

Weeii…saya dan mak lang adalah saksi tau yg mendengar dgn dua telinga yg masih baik. Kanda sebut LongJack!

Kanda bluurrr lagi….memang dia tak sengaja rupa-rupanya.

Aduyai kanda……tersebut Tongkat Ali di majlis orang kahwin pulak ye??

Nasib baik dgn mak sedara sendiri…hasilnya pecah perut kami gelak….hehe.

Leave a Reply

