Shahir

Standard

Pagi tadi Along suarakan sesuatu bagi pihak angah dan izzah kepada saya berkaitan Shahir.

Ibu….kesihan Shahir.

Kenapa? tanya saya.

Ialah….kitaorang semua berjaya dlm UPSR sebab ibu dan ayah hantarkan ke tuition. Shahir tak pergi tuition. Kalau dia pergi mesti dia pun berjaya macam kitaorang semua. Ibu tak rasa itu TAK ADIL ke?

Saya terkedu. Ya…saya memang berikan tuition semasa awal tahun enam untuk Along, Angah dan Izzah.

Tetapi Shahir lain. Kesibukkan dia utk badminton membataskan dia ke ke kelas tambahan…selalu.

Saya diam. Saya juga akur. Tidak saya sangka anak-anak ini berfikiran jauh begitu.

Anwar Shahir yg tidak mengulangkaji langsung berjaya mendapatkan 2A utk UPSR 2012. Alhamdulillah.

Kalau di beri tuition..pasti bujang ini mampu setanding dgn abg dan kakak-kakaknya kan?

Ohhhh…fikiran dan perasaan saya tiba-tiba jadi sangat sarat dengan rasa serba-salah…….

Tumblr_m0u5edjpum1qaobbko1_500_large

Leave a Reply

