Rancangan bercuti……

Standard

Rancangan bercuti akhir tahun 2012 ni beramai-ramai macam tidak menjadi. Abah macam dolu-dolu..payah mahu di bawa berjalan. Kalau dia setuju…semua lega. Tapi kalau di atak setuju…tiada siapa pun mahu bantah.

Tahun ni rancang beberapa tempat. Adik bongsu dapat bonus jadi mahu belanja utk penginapan. Dimana-mana pun boleh katanya..yg penting semua mesti ada abah, mak, klong, kngah n abg Aza sekeluarga. Saya dah booking pun beberapa tempat…

rumah di melaka

Rumah tradisional di Kg Morten Melaka

Glory Beach Resort

Glory Beach Resort Port Dickson

Tetapi macam tak berapa nak menjadi. Abah bising. Kata abah..” Jgn membazir….sekolah nak buka…duit nk pakai” Itu yg sering abah ulang.  Errmm…..macam mana ni? mak kata…abah tak mahu ikut serta kalau plan mahu pergi juga. habis tu??

Errmm…..kalau gitu. Saya akur je lah. Ikut je cakap abah tapi dek kerana mahu juga bersama-sama melepak bersama-sama beramai-ramai…..saya kena buat rancangan baru yg tak perlu banyak belanja. Apa dia agaknya?? eeerrmmm…..ssyyhh….rahsia…..

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s