Kolagen Asli

Standard

Heboh dah….ramai yg dah cuba ibu kolagen. Tak teringin pun sebelum ni tapi bila tengok muka mak dah ada perubahan hati terus mcm ditarik2 untuk mencuba. Buka peti sejuk mak ..amboi bersusun kolagen siap masak. mak bagi dua bekas bawa balik. Yeeayy..Sampai rumah cuba suapkan ke mulut….eerrmm..rasa hanyir skit. Sudahnya saya makan dgn madu…sedap. Sekali-sekala saya hancurkan dalam air sirap buatan sendiri……memang lazat sampai bujang shahir pun selalu curi minum air yg saya buat.

Sedikit info mengenai ibi kolagen yg saya sempat google…

Kolagen ni ada dua jenis…iaitu warna kuning dan ungu dgn khasiat berbeza. Kata orang yg ungu bermanfaat membasmi bakteria..baik utk merawat masaalah penyakit kronik mcm sakit jantung, gout, stroke, memperbaiki sistem saraf dan membaikpulih kegagalan fungsi organ. Kuning pula mengandungi kolagen mentah yg sangat baik serta lebih berfungsi untuk kecantikan kulit..

Baru kejap tadi kanda menegur…

Kanda: dah elok muka. Jerawat pun dh nk hilang.

Saya: collagen la….

Kanda: call agent. Nk buat apa call agent?

Saya: ishh kanda nie….saja je kan…..nyakat.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s