Monthly Archives: August 2013

Miskin….

Standard

Hari ni dalam kereta….Qaseh menyoal saya tentang’miskin’.

Soalan 1

Ibu, kita orang miskin ye?

Napa adik cakap macam tu?

Sebaaaab….kat rumah kita kan xde tong sampah.

Gulp…..liur saya telan. Iya…..tong sampah yg ada hanya yg kecil letaknya dalam bilik air atas. Di ruang bawah terutama di dapur…saya hanya guna plastik sampah yg disangkutkan di pintu dapur untuk sampah2 yg ada.

Soalan 2

Ibu, orang miskin tu takde duit kan?

Iya……

habis tu….nenek ngan atuk tu orang miskin ke?

Napa adik cakap macam tu pulak?

Sebab nenek dgn atuk selalu cakap takde duit kalau adik nk beli mainan.

hah yg ini saya harus beri keterangan jelas dan sedikit detail. Si kecik Qaseh ni memang pantang dpt peluang…kerjanya asik nak membeli je. Jadi sayalah yg minta mak berikan alasan tu setiap kali Qaseh merenggek mahukan sesuatu.¬†eerrmmmm………

p/s: foto xde kena mengena dgn cerita. Hanya comel…..