Miskin….

Standard

Hari ni dalam kereta….Qaseh menyoal saya tentang’miskin’.

Soalan 1

Ibu, kita orang miskin ye?

Napa adik cakap macam tu?

Sebaaaab….kat rumah kita kan xde tong sampah.

Gulp…..liur saya telan. Iya…..tong sampah yg ada hanya yg kecil letaknya dalam bilik air atas. Di ruang bawah terutama di dapur…saya hanya guna plastik sampah yg disangkutkan di pintu dapur untuk sampah2 yg ada.

Soalan 2

Ibu, orang miskin tu takde duit kan?

Iya……

habis tu….nenek ngan atuk tu orang miskin ke?

Napa adik cakap macam tu pulak?

Sebab nenek dgn atuk selalu cakap takde duit kalau adik nk beli mainan.

hah yg ini saya harus beri keterangan jelas dan sedikit detail. Si kecik Qaseh ni memang pantang dpt peluang…kerjanya asik nak membeli je. Jadi sayalah yg minta mak berikan alasan tu setiap kali Qaseh merenggek mahukan sesuatu. eerrmmmm………

p/s: foto xde kena mengena dgn cerita. Hanya comel…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s