Izzah

Standard

okay

Malam semalam

Izzah : Ayah…esok boleh izzah ikut kawan2 gi jenjalan kat Alamanda tak? Sarah ada..mizah ada..bla..bla..bla…

Kanda : Ayah tak benarkan. Buat apa2 nak jalan2? Cuti duduk rumah tolong nenek.

Izzah monyok…

Pagi tadi

Izzah : Ibu…..memang tak boleh pegi ke?

Saya : Kan ayah dah kata tak boleh.

Izzah : Alaaa…..bolehlah. Semua pegi. Mak mizah pun benarkan mizah pegi. Ibu telefonlah ayah…tanya. Telefon mak mizah skali.

Saya : Tengoklah nanti……

Dalam perjalanan ke daerah rezeki

Saya : Kanda…Izzah dok rayu lagi tadi. memang tak bolehkan?? (saja tanya utk kepastian)

Kanda : Memang tak boleh. Baru form two dah nak keluar dgn kawan2. Cakap tak boleh.

Izzah saya call dan beritahu jawapan tetap sama. Tak boleh. Kena hormat keputusan ayah. Izzah di hujung talian sana teresak-esak. Ganggang saya letak. Biarkan dia melayan sedih. Masih banyak lagi masa utk bergembira dgn kawan2. Masih terlalu kecil utk dibiarkan keluar dgn kawan2. Anak2 ini harus belajar menghormati setiap keputusan yg kita buat…harus akur.

Petang..usai kerja.

Sms Izzah “Ibu….boleh belikan donut Big Apple nanti?”

Sms saya “Untuk Izzah yg baik dan dengar kata..mestilah boleh”

Akhirnya saya pulang dgn donut Big Apple yg Izzah minta. Di muka pintu…lebar senyum Izzah menyambut saya.

Leave a Reply

