Diet

Standard

Hari ni ada pengambilan pelajar baru bagi kursus Radiografi di daerah rezeki. Seronok pula dapat bersama-sama pelajar2 ini dalam sesi ice breaking dan orientasi. Anak2 muda yg dari negeri…latar belakang berbeza…juga punya peribadi dan karektor yg tak sama.

Turut serta hanya bermula dari jam 2 ptg hingga 11 mlm selepas diberi lampu hijau menghadiri walimatul urus saudara dekat di Puchong dan adik teman lama di Kg Medan. Bertemu Linda memang mengujakan tetapi tiada kesempatan utk berbasa-basi dek kerana kesibukkan tuan rumah. InsyaAllah bertemu lagi nanti. Wajahnya tak banyak berubah. Dia tak cam saya mulanya…mungkin kerana raut muka dan tubuh saya yg ‘gebu’ dari dulu…hihi.

Semasa sesi bersama student tadi….sempat diturunkan ilmu berdiet oleh pelajar Medical Assistant yg sekarang dah kurus. Saya ni pula…dah cuba macam2..badan macam tu lah juga. Dalam almari tu ada 3 pasang baju kurung yg saya berkenan sungguh bersaiz M dan masih saya simpan baik2 dengan harapan tinggi utk dapat pakai bila dah kurus nanti. Harapan tu dari tahun lepas…..sampai la ni..asyik gagal saja…huhu

Esok saya nak mula berdiet dgn semangat baru berkobar2 kononnya. Janganlah semangat ini cepat padam. Apa rahsianya? Hanya perubahan dalam pemakanan. Nanti saya cuba dulu sebulan ni. Kalau dapat turun 5kg…maknanya saya berjaya. BUkan saya saja tapi dah berjanji dgn seorang lagi Nani yg juga mahu kurus. Tunggu…..

Leave a Reply

