Ngidam

Standard

Sepanjang proses saya mengandungkan Along Sabrina hinggalah ke Qaseh Fatihah…..saya tidak pernah dijengah perkataan ‘mengidam’.

Saya yg suka makan akan makan apa saja makanan dan kebanyakkannya yg sedang di dapati di sini. Dipersekitaran yg ada bermacam-macam jenis makanan….timur..barat….utara..selatan….makanan omputih..u name it….ceeewah…mudah mahu di cari. Itulah sebabnya istilah mengidam itu tak pernah wujud.

Tapi hari ni…..mcm teringin nak makan yg ini la….

Semua org pasti tahu apa itu. Tahu yg banyak khasiat. Tapi yg itu bukan tahu Malaysia ok. Tahu tu cuma boleh dapat kat Bandung aje. Namanya “Tahu Susu Lembang”…wah…menyebut namanya saja dah kecurkan liur. Tahu ni spesel sebab dicampurkan susu lembu aka sapi jadi memang terasa lemak dan sedap bila digigit pulak dengan cili api kecil warna hijau macam dalam gambar tu.

Peerrghhh……..kunyah pelan2 sambil tutup mata ok. Barulah nikmat ! Alangkah bahagianya jika Bandung hanya sepelaung….dah tentu lama dah saya sampai ke sana….huhu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s