Terima kasih Allah

Standard

Dalam menghadapi dugaan sediaada….Allah berikan juga nikmat yg tidak terkira nilainya. Terima kasih ALLAH. Terima kasih di atas dugaan dan nikmat yg KAU berikan kepada hambaMU ini yg culas juga kadang-kala dalam mengerjakan kewajiban terhadapMU. Aku mohon Kau berikan kekuatan dan kesabaran untuk mengharungi kehidupan ini. Kuatkan juga iman kami untuk terus dekat dan beribadah kepadamu ya ALLAH. Jangan sampai kami lupa untuk terus memanjatkan syukur ke hadratMu. Bukakan hati-hati kami untuk menjadi sebaik-baik hamba disisiMU. Aamiin.

Along mendapat dua tawaran sudah. Satu ke kolej matrikulasi Pulau Pinang dan utk UPU…Asasi di UiTM. Terserah Along untuk memilih yg terbaik. Saya dan kanda bukan dari kalangan profesional…kami hanya insan biasa yg tidak berapa arif tentang menentukan masadepan pembelajaran anak-anak tetapi itu tidak bermakna kami tidak berusaha untuk ambil tahu. Kami mencuba sedaya yg mampu untuk mendapatkan maklumat….tetapi kami serahkan juga keputusan di tangan empunya diri. Along saya kira bijak memilih yg terbaik untuk diri sendiri…in shaa ALLAH.

Untuk nikmat ini…apa lagi yg mampu dilakukan selain memanjatkan syukur bukan? Seperti yg selalu disebut orang…Allah sembunyikan matahari…kemudian datangkan hujan dan petir…kerana….Allah mahu anugerahkan kita pelangi.

Dalam gundah..Allah hadiahkan bahagia…..Syukur Alhamdulillah.

fa289a121a7a868d0898967cfa3d779e

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s