Hana Maira’a : 22 Oktober 2014

Standard

10177522_10152787471484723_3069822417359576395_n

Akhirnya..baru ada mood mahu menulis. Keterbatasan waktu juga sebenarnya…maklumlah sudah ada orang baru. Hadiah paling bernilai dari Yang Maha Kuasa. Sewaktu menulis di meja makan ni..mata tak habis2 melirik ke hadiah istimewa…melihat dari jauh si kecil tidur pulas…comel. Seringkali itu juga gesaan mahu segera menciumi pipi tembam itu segera hadir.

1743739_10152787471329723_5417516728032689900_n 10422962_10152787472274723_7913752006135356126_n 10440754_10152787472679723_4087963271480583184_n 10557253_10152787472154723_6672407722050089777_n   10658741_10152787476694723_5245949891061069607_o

Hana Maira’a…hadir di kala umur saya lewat 40an. Qaseh Fatihah yg kini sudah 6 tahun pun sudah cukup bijak untuk menerima dgn kasih sayang sepenuhnya sikecil ini. Di awal2 kelahiran….culas ke sekolah..nak ponteng saja..mahu bersama sikecil sahaja sentiasa. Dia sendiri yg bahasakan dirinya Kak Chik. Iri hati?? Saya tak pasti riak itu hadir atau tidak dalam diri Qaseh Fatihah..cuma kalau dulu dialah yg sering diciumi dan dimanjai..sekarang dia pula yg mengingatkan agar di beri ciuman dan diberi perhatian kadang-kadang. Kasih sudah nampak seolah-olah Hana Maira’a yg punya kan? Tidak…kasih untuk anak2 tetap sama. Semuanya diberi sayang sepenuh hati cuma perhatian lebih sedikit kepada si kecil yg baru melihat dunia.

Beberapa hari lagi saya akan MERDEKA dari berpantang walau sebenarnya berpantangkan Qaseh Fatihah n Hana Maira’a tidak banyak berbeza….pantang koboi. Ye la..di rumah sendiri..jauh dari ekor mata mak…tak lah berpantang strict sgt lagipun dah ramai anak…dah pandai uruskan diri sendiri..dah tahu badan boleh terima makanan yg bagaimana. Sihat alhamdulillah.

Along Sabrina cuti sem 2 bulan…..meneman dan membantu di rumah. Shafiq SPM beberapa hari lagi. Entahkan sudah bersiap-siaga atau belum bujang seorang ni…tidaklah saya pasti kerana seperti yg saya khabarkan dulu-dulu…bujang ini wataknya mudah..gembira n senjum saja. Tiada gusar..tiada gundah. In shaa Allah menjenguk Ahad ini,,,mahu dibekalkan kata semangat dan kemudian mendoakan dari jauh. Izzah dah selesai PT3. Sekejap katanya ok..sekejap katanya susah. Exam pun dah selesai…tunggu, redha dan doakan yg baik2 saja. Shahir yg dulunya kanda dok bimbang tak tinggi2,,dah naik 3 cm beberapa bulan ni. Makan pun dah berselera….tapi kurusnya macam tu juga.

Life is great…..Terima kasih Allah !

10639352_10152787471714723_5461696706747089317_n

\

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s