GST

Standard

Terima kasih Allah kerana memberi peluang bernafas pagi ini. Syukur.

Pagi ni kelam kabut sikit. Ambil tugas kanda menghantar Anwar Shahir ke sekolah kerana kanda harus rehat baik2. Rehat sehingga kesihatan kembali pulih seperti dulu-dulu.

Sempat minum pagi dan kemudian teringat mahu beli mineral water. Biasanya singgah di kedai runcit Pinggiran Putra tetapi gatal pulak nak membeli belah di Petronas Presint 9. Ambil mineral water 1500ml dan bayar di kaunter. Adik kaunter scan..tertera RM2.40 di screen. Kat tangan ada RM2.20 je sama dgn nilai yg tertulis di pintu peti sejuk.

Saya pandang adik kaunter…adik kaunter pandang saya sambil jawab…” GST kak”. Malas mahu berbasa basi…saya cari syiling 20sen dalam beg dan beri pada adik kaunter. Dia senyum…saya blurr.

Masuk dalam kereta sambil pandu 80km sejam..otak saya ligat berfikir. GST? GST? Eeerrm…..bukankah hanya akan bermula April nanti. Yg lebih 20 sen tadi apa?

Tiba-tiba..rasa menyesal pulak menyinggah di Petronas pagi ini.

Singgahan yg membuatkan pagi Isnin saya rasa terbeban-beban…..haha

 

Leave a Reply

